Ασχολούμαι με το SEO ή αν θέλετε με το Search Engine Optimization  σχεδόν μια δεκαετία, μάλιστα πρόσφατα έκανα μια καταγραφή και διαπίστωσα πως έχω ασχοληθεί με περισσότερα από 100 SEO projects στην Ελλάδα και το εξωτερικό όλα αυτά τα χρόνια.

Ουσιαστικά αυτό ήταν που με έφερε στο χώρο του digital marketing μιας και με αυτό καταπιάστηκα κάποτε στην προσπάθεια μου να αυξήσω την επισκεψιμότητα σε κάποια blogs που διατηρούσα σαν φοιτητής.
Τις γνώσεις μου στο SEO χρησιμοποίησα για να βρω τους πρώτους μου πελάτες σαν freelancer το 2007-2008 και οι γνώσεις μου σε αυτό μου έφεραν τη πρώτη μισθωτή εργασία μου αλλά και μου έδωσαν τη δυνατότητα να ξεκινήσω τη δικιά μου επιχείρηση.

Το SEO μέσα στα χρόνια έχει εξελιχθεί πάρα πολύ, ασχέτως αν οι βασικές του αρχές παραμένουν ίδιες, η καλή μας η Google κάνει ότι περνάει από το χέρι της να δίνει όσον το δυνατόν πιο αξιόπιστα και καλά αποτελέσματα στους χρήστες που πραγματοποιούν αναζητήσεις και την ίδια ώρα φυσικά να ταλαιπωρεί όσους προσφέρουν υπηρεσίες  SEO.

Αυτό που με θλίψη παρατηρώ πως δεν έχει αλλάξει όλα αυτά τα χρόνια και που δε βλέπω να αλλάζει και σύντομα είναι η εικόνα που έχουν οι περισσότεροι Έλληνες επιχειρηματίες για το SEO.
Αρνούνται ή σε κάποιες περιπτώσεις μάλλον δε μπορούν να καταλάβουν πόσο σημαντικό είναι το κομμάτι SEO για το marketing mix μιας σύγχρονης επιχείρησης.
Σίγουρα τα πράγματα έχουν αλλάξει αρκετά από το 2008 που πάλευα να εξηγήσω σε επιχειρηματίες γιατί πρέπει να επενδύσουν σε αυτό σαν freelancer μιας και  πλέον όλο και περισσότεροι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται ηλεκτρονικά έχουν ακουστά έστω το SEO και γιατί είναι σημαντικό αυτό, όμως αδυνατούν ακόμη και σήμερα να συλλάβουν το big picture γύρω από αυτό.
Θες γιατί απλώς δεν το έχουν ψάξει αρκετά;
Θες επειδή απλώς κάποια στιγμή έπεσαν πάνω σε έναν τσαρλατάνο που τους έφαγε λεφτά χωρίς να τους εξηγήσει τι έκανε και που ξοδεύτηκαν τα λεφτά τους;
Θες γιατί νομίζουν πως μπορούν να το κάνουν οι ίδιοι χωρίς να απευθυνθούν σε κάποιον ειδικό;

Το βασικότερο όμως πρόβλημα έχω καταλήξει πως είναι η έλλειψη υπομονής και σχεδίου.
Καλώς ή κακώς αυτά χαρακτηρίζουν την πλειοψηφία των περισσότερων επιχειρηματιών ειδικά την τελευταία πενταετία μέσα στην κρίση.
Έχουν μαλώσει οι περισσότεροι με το πλάνο και τις μακροπρόθεσμες επενδύσεις, αλλά και η κρίση να μην ήταν ας μην κρυβόμαστε δεν φημιζόμαστε σαν λαός για την υπομονή μας.

Γιατί όμως επιμένω στη λέξη υπομονή γιατί το SEO θέλει χρόνο και υπομονή για να δεις αποτελέσματα, δε γίνονται όλα με ένα μαγικό ραβδάκι ούτε υπάρχει κάποιος μαγικός τρόπος να βρεθείς πρώτος στα αποτελέσματα της Google χωρίς να επενδύσεις χρόνο και χρήμα για κάποιο χρονικό διάστημα.
Πρέπει να “χτίσεις” όπως λέμε περιεχόμενο, links και authority για να σε εμπιστευτούν οι μηχανές αναζήτησης αλλά και οι χρήστες.
Μη νομίζετε βέβαια πως αυτή η έλλειψη υπομονής χαρακτηρίζει μόνο τους μικρομεσαίους επαγγελματίες – ελεύθερους επαγγελματίες, και σε αρκετές μεγάλες εταιρίες το ίδιο πρόβλημα υπάρχει.

Τα παραρτήματα μεγάλων πολυεθνικών στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια είπαν να ασχοληθούν με το SEO απλώς επειδή τους ήρθε μια κεντρική οδηγία από το εξωτερικό, οπότε δεν το έψαξαν και πάρα πολύ, με μεγάλη ευκολία ανέθεσαν το SEO τους στον πρώτο που έπεσε μπροστά τους χωρίς να έχουν κάνει την ανάλογη έρευνα και απαίτησαν τρελά αποτελέσματα μέσα σε λίγους μόνο μήνες.

Οτιδήποτε απαιτεί χρόνο και πλάνο μοιάζει τόσο ξένο για τους περισσότερους Έλληνες, θα έλεγε κανείς πως είναι στο DNA μας να βιαζόμαστε και να θέλουμε όλα να γίνουν αυτόματα με ένα μαγικό τρόπο.

Αν θέλουμε κάτι πραγματικά να αλλάξει στην κοινωνία μας αλλά και αν θέλουμε να έχουμε αποτελέσματα στο SEO θα πρέπει να αποκτήσουμε σαν λαός υπομονή και φυσικά να επενδύσουμε σε ότι κάνουμε χρόνο και χρήμα.

Με όσα ξένα projects έτυχε να ασχοληθώ πάντα είχαμε θετικά αποτελέσματα αντίθετα όσον αφορά τα ελληνικά projects δεν έχουμε πάντα επιτυχία για τους λόγους που ανέφερα παραπάνω.

Κάτι που μου έμαθε το SEO είναι να έχω υπομονή και να δουλεύω βάση προγράμματος, καιρός αυτό να το εφαρμόσουμε σε όλους τους τομείς της καθημερινότητάς μας 😉

Last modified: November 1, 2015

Author

Comments

Write a Reply or Comment

Your email address will not be published.